12 digitala trender som förändrar världen 2024
Läs om de senaste digitala trenderna som kommer förändra världen 2024.
12 digitala trender som förändrar världen 2024 Läs mer »
Att skapa tillväxt är en av de högsta affärsprioriteringarna för företagsledare och VD:ar. Att leda den digitala utvecklingen och arbeta databaserat är en av grundpelarna inom modern marknadsföring. Att öka ett företags intäkter och tillväxt är möjligt genom att få fler besökare till din webbplats som vill göra affärer. Det här gäller alla typer av företag framförallt för e-handlare men även inom B2C och B2B.
Blitzscaling är en metod som handlar om att skapa extrem tillväxt och något som gjort av flera Silicon Valley företag under de senaste tre decennierna som Google, Amazon, Linkein Paypal mfl. Tekniken handlar om att snabbt skala upp ett företag mot en global marknad, med målet att få en first mover advantage dvs vara den första på marknaden med de fördelar det hör med sig.
CX (customer experience) och CXM är metoder för att skapa tillväxt genom att fokusera på användarna genom att förbättra kundupplevelsen hur ett företag interagerar med sina kunder vid varje punkt på sin köpresa – från marknadsföring till försäljning till kundvård. En webbplats är central och hur användarna navigerar på webbplatsen och hur marknadsföringskampanjer är i linje med webbplatsen är exempel på frågeställningar som man försöker svara på genom CXM.
En artikel i Harvard Business Review beskriver att det 0fta är mer effektivt och hållbart att skapa en tillväxtkultur än en företagskultur som bygger på performance.
En förutsättning är att du förstår den digitala kundresan där tillväxtstrategin ofta sker genom betalda kanaler som Google Ads och Facebook annonsering men framförallt organiskt genom SEO (Search Engine Optimization) och ASO (App Search Optimization). En viktig del är att man bygger landningssidor baserat på sökbeteenden och hur människor använder Google.
En förutsättning för tillväxt är att företaget är datadrivet och har koll på sina KPI:er som omfattar trafik, användardata, användarbeteende, konkurrentbevakning och marknadsanalyser.
Genom A/B-testning ser man att en sajt fungerar och att den fungerar med konverteringarna så att marknadsbudgeten används optimalt.
Läs om de senaste digitala trenderna som kommer förändra världen 2024.
12 digitala trender som förändrar världen 2024 Läs mer »
Det finns många faror att inte ha en digital bevakning på vad konkurrenter gör. Om du inte har koll på konkurrenter kan det kosta dig väldigt mycket i minskad försäljning.
Guide: Konkurrentanalys & konkurrentbevakning med AI och SEO Läs mer »
Ett högpresterande digitalt team ansvarar för att utveckla, testa och genomföra en strategi för att nå och engagera målgrupperna genom digitala kanaler som webb, mobila
Vad är en sökmotorkonsult och vad jobbar de med egentligen? Läs mer »
Inledning: En affärsplan syftar till att ge en strukturerad vägledning för ditt företag, locka investerare och minska riskerna för din verksamhet. Lär dig allt om
Affärsplanering: En grundläggande guide för att skapa en effektiv affärsplan Läs mer »
Den tredje viktiga utmaningen är att få försäljningen och marknadsföringen att fungera. Genom digital marknadsföring och med metoder som SEO och AI går det att
Start-up – så här lyckas du med marknadsföring med små resurser Läs mer »
Tips hur du skapar och vässar och skapar en bättre SEO strategi. Läs artikeln som ger dig en övergripande bild kring den strategiska sökmotoroptimeringen och
SEO-proffsens tips: Hur du lyckas med din SEO strategi Läs mer »