12 digitala trender som förändrar världen 2024
Läs om de senaste digitala trenderna som kommer förändra världen 2024.
12 digitala trender som förändrar världen 2024 Läs mer »
AI har på kort tid förändrat hur vi jobbar med datorer och Internet. Alla företag i samtliga branscher kommer behöva ha en AI strategi. Vi själva har under lång tid jobbat aktivt med artificiell intelligens, AI verktyg och digitala agenter och promting.
Organisationer kommer att investera alltmer i AI-funktioner för att kunna påskynda digitaliseringen, anpassa sin kundservice och öka produktiviteten. På den här sidan har vi samlat artiklar om AI – som hur företag kan ha en AI-first strategy och om olika AI-verktyg.
Artificiell intelligens (AI) kan användas inom marknadsföring på olika sätt för att förbättra effektiviteten och resultatet av marknadsföringskampanjer. Här är några exempel AI kan användas inom marknadsföring:
Den globala AI-marknadens storlek förväntas vara 15,7 biljoner dollar 2030 enligt en studie från PwC.
AI drivs av data. Om den datan återspeglar mänsklig snedvridning eller innehåller oönskade korrelationer kan systemen fatta beslut som missgynnar vissa grupper. Det kan innebära diskriminering baserad på egenskaper som ålder, kön eller ras.
I maj avgick Geoffrey Hinton f, en datavetenskapsman och kognitiv psykolog som hyllats som ”AI-gudfadern”, från sin roll på Google för att kunna varna för de potentiella farorna med de verktyg hans arbete hjälpt till att skapa.
Google har släppt ett kursprogram om Generative AI som omfattar tio olika kurser.
Läs om de senaste digitala trenderna som kommer förändra världen 2024.
12 digitala trender som förändrar världen 2024 Läs mer »
Google har lanserat sin nya språkmodell Gemini, som står ut som företagets mest avancerade och mångfasetterade AI-verktyg hittills.
Google Gemini: En ny generation av generativ AI – får kritik av experter Läs mer »
Ett högpresterande digitalt team ansvarar för att utveckla, testa och genomföra en strategi för att nå och engagera målgrupperna genom digitala kanaler som webb, mobila
Vad är en sökmotorkonsult och vad jobbar de med egentligen? Läs mer »
MUM står för Multitask United Model och det är en språkmodell som Google använder sig av. MUM har potential att förändra hur Google hjälper dig
Googles nya språkmodell MUM Läs mer »
Det pågår en AI-revolution under 2023. Vi har samlat de bästa AI-verktygen inom digital marknadsföring som kan förbättra din produktivitet.
AI-Toolbox: Vår topplista med AI-verktyg som ökar din produktivitet Läs mer »
Upptäck potentialen i AI promting och hur den revolutionerar olika branscher. Lär dig kommunicera med ChatGPT och hur du kan promta fram material med olika verktyg för att uppnå dina mål.
Vad är AI-prompting? Läs mer »